هوای حوا

هوای حوا

"دنیا زشتی کم ندارد، زشتی های دنیا بیش تر می شد، اگر آدمی بر آن ها دیده بسته بود ."
هوای حوا

هوای حوا

"دنیا زشتی کم ندارد، زشتی های دنیا بیش تر می شد، اگر آدمی بر آن ها دیده بسته بود ."

خشونت خانگی علیه زنان


سازمان جهانی بهداشت طی گزارشی جدید اعلام کرد بیش از یک سوم زنان در جهان، قربانی خشونت‌های فیزیکی یا جنسی هستند. این گزارش به صورت مشترک توسط سازمان جهانی بهداشت و شورای پژوهشهای پزشکی آفریقای جنوبی تهیه شده است.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد حدود 35 درصد از زنان در جهان خشونت‌های فیزیکی و خشونت‌های جنسی را تجربه کرده اند. خشونت خانگی از سوی شریک زندگی شایع ترین نوع این خشونت‌هاست.

در این گزارش به تاثیرات زیان آور جسمی و روحی ناشی از اعمال خشونت خانگی (از سوی همسر) علیه زنان اشاره شده است که طیف گسترده ای از تاثیرات را از جمله فوت، جراحت، افسردگی، مشکلات ناشی از مصرف الکل، بیماری‌های عفونی جنسی، بارداری ناخواسته، سقط جنین و کاهش وزن نوزاد در هنگام تولد شامل می‌شود.

نتایج این گزارش همچنین نشان داد خشونت جنسی علیه زنان باعث می‌شود قربانیان به اختلالهایی از قبیل مصرف الکل، افسردگی و اضطراب دچار شوند.

براساس نتایج این گزارش، میزان اعمال خشونت از سوی همسر و همچنین خشونت‌های جنسی در میان زنان 15 سال به بالا در آفریقا بیشترین شیوع را دارد و به رقم 45 و شش دهم درصد می‌رسد. کشورهای قاره آمریکا نیز در این زمینه با 36 و یک دهم درصد در پله دوم قرار دارند.

بیشترین میزان شیوع خشونت خانگی (از سوی همسر) به ترتیب در کشورهای جنوب شرق آسیا (37 و هفت دهم درصد)، کشورهای شرق دریای مدیترانه (37 درصد) و کشورهای آفریقایی (36 و شش دهم دصد) قابل مشاهده است.

«مارگارت چان» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در واکنش به این موضوع طی بیانیه ای اعلام کرد: «این یافته‌ها حاکی از پیامی صریح مبنی بر این است که خشونت علیه زنان یک مشکل جهانی و شایع شمرده می‌شود.»

در این گزارش از کشورها خواسته شده است به منظور توقف خشونت علیه زنان، تلاش خود را افزایش دهند، مجموعه ای از تدابیر را اجرا کنند و خدمات فوق العاده ای را در این زمینه برای زنان آسیب دیده فراهم کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد