هوای حوا

هوای حوا

"دنیا زشتی کم ندارد، زشتی های دنیا بیش تر می شد، اگر آدمی بر آن ها دیده بسته بود ."
هوای حوا

هوای حوا

"دنیا زشتی کم ندارد، زشتی های دنیا بیش تر می شد، اگر آدمی بر آن ها دیده بسته بود ."

سکوت کافی است! فریاد بزن

خانم درخشنده در "هیس! دخترها فریاد نمی زنند" موضوع مهم "آزار جنسی دختربچه ها و پیامدهای آن" را دست مایه فیلم خود قرار داده و به خوبی آثار مخفی کردن این آسیب به دلیل باورهای غلط نانوشته در فرهنگ، سنت و جامعه ما را مورد بررسی قرار میدهد.

دختری در کودکی مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و به دلیل بی توجهی والدین،مسولین مدرسه و باورهای غلط فرهنگی  آثار روحی- روانی این آسیب زندگی او را تحت الشعاع قرار می دهد تا به آنجا که منجر به فاجعه ای ناگوار می شود .

حال آن که اگر در همان ابتدا دختر می توانست با پدر و مادرش،معلمانش به گفتگو بپردازد، این آسیب منجر به بغض‌های فروخورده، سکوت و در پایان فیلم فریادی از سر بغضی چندین ساله نمی‌شد.

پ ن 1: یکی از موضوعات مهم اجتماعی در این فیلم بیان می شه که پیش از این کمتر به آن پرداخته شده، پیشنهاد میکنم این فیلم رو ببینید.

پ ن 2:دیالوگ  خانم وکیل در دادگاه:

از بچگی به ما گفتند هیس،دختر که فریاد نمیزنه.همیشه به خاطر حفظ آبرو ساکت بوده ایم و این غلط ترین باور است که متاسفانه در جامعه ما وجود دارد.

نظرات 3 + ارسال نظر
صادق دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:43 http://myresearch.blogsky.com

فکر می کنم مسأله این است که چرا اینچنین است و فیلم پاسخی برای این چرا ندارد. در کل، فیلم‌های خانم درخشنده همین گونه ساده سازی می کنند مسایل را و مثلا مثل فیلم های بنی اعتماد یا فرهادی نیستند که مرا درگیر کنند. اما به ویژه این فیلم او نیاز ضروری همه ی ماست. یادآوری درد هم خودش نوعی کمک به پیدا کردن درمان است. و همین طور که شما نوشتید تا الان خیلی این موضوع مورد توجه نبوده و همین است که مهم تر می کند چنین فیلمی را. پس با مطلبی که نوشته اید موافقم.

مریم یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 14:45 http://www.mary1355.blogfa.com

این فیلم رو ندیدم ولی باز کردن معضلات این چنینی نیاز جامعه امروز است.
از شما ممنون بابت معرفی فیلم حتما ان را نگاه میکنم.

خواهش میکنم.
خانم درخشنده موضوع مهمی رو بررسی کرده که دیدنش رو به همه دوستان پیشنهاد میکنم.

تلار سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:53 http://man1zan.blogsky.com/

متاسفانه تابوهای غلط جامعه ی ما یکی دوتا نیستن! ولی با اینحال من خوشبینم! همین گونه فیلمها نمونه ای از کم کمک باز شدن جوامع هست!

باید فریاد زد.
باید همه به سوی تغییر حرکت کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد