هوای حوا

هوای حوا

"دنیا زشتی کم ندارد، زشتی های دنیا بیش تر می شد، اگر آدمی بر آن ها دیده بسته بود ."
هوای حوا

هوای حوا

"دنیا زشتی کم ندارد، زشتی های دنیا بیش تر می شد، اگر آدمی بر آن ها دیده بسته بود ."

نگرانی

نگرانی اغلب ناشی از اندیشه های کلامی است، ناشی از حرف هایی است که با خود میزنید. همه در ذهنشان با خود صحبت می کنند، اما از این موضوع اطلاعی ندارند. وقتی اندیشیدن ناخودآگاه و خود به خودی باشد، افکارتان می توانند روی احساس شما تاثیر بگذارند. حرفی که به خودتان میزنید می تواند شما را شاد کند، می تواند به شما احساسی از غرور، افسردگی، تشویش و یا احساسات دیگر را بدهد. وقتی متوجه شدید که به خودتان چه می گویید می توانید کاری کنید که از اضطراب فاصله بگیرید. وقتی نگران می شوید احتمالا درباره آینده از خود سوال می کنید. می پرسید اگر این کار را بکنم چه اتفاقی می افتد؟ مثلا شاید فکر کنید که نمی توانید اوضاع را کنترل کنید.


" متوجه اندیشه های خود باشید."


- طی چند روز آینده به گفتگوهای درونی خود فکر کنید. به انواع اندیشه هایی توجه کنید که به ذهن شما خطور می کنند. این اندیشه ها در چه شرایطی به ذهن شما می رسند؟

- وقتی مشوش هستید چه افکاری در ذهن شما جاری می شوند؟ گر چه ممکن است پیشاپیش از نگرانی خود آگاه باشید، اما باز هم به دقت به این افکار بپردازید. دریابید که وقتی نگران هستید، کیفیت نگرانی تان چگونه است؟

- این افکار روی احساسات، حس های جسمانی و رفتار شما چه تاثیری بر جا می گذارند؟

افکار خود را در شرایط ناراحتی با افکار خود در شرایط و موقعیت های دیگر مقایسه کنید.


زنان نگران نوشته: هالی هزلت استیونز-  ترجمه مهدی قراچه داغی

نظرات 5 + ارسال نظر
من یک زنم شنبه 20 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 18:32 http://khaabebaran.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
از محبت حضور تون و نظر زیبایی که گذاشتید
بسیار ممنونم

درود
سپاس
سرافراز باشید

تلار شنبه 20 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:56 http://man1zan.blogsky.com/

اگر که بشه... ولی خیلی سخته. میدونی؟ وقتی افکار منفی و اضطراب ها هجوم میارن باید خیلی قوی باشی که بتونی اونها رو دور کنی و به جاش فکر یه راه حل باشی... اما شدنیه... تیاز به تمرین و تمرکز داره

بله
سخت ولی شدنیه

باران جمعه 12 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:47 http://taranome-baran.blogsky.com

سلام خوبین؟
چه مطلب جالبی نگرانی !

راستی مدتیه یه رمان به اسم در امتداد باران میخونم در مورد ی دختری به اسم باران هست که بهش ظلم میشه و از قضا وکالت میخونه و جالبه ک در مورد پایمال شدن حق زن زیاد گفته شد یاد وبلاگ شما افتادم که مدافع حقوق زنان هستین. اگه بخونیدش جالب و قشنگه .

خوشحالم که نوشتن در مورد حقوق زنان بی دفاع رو دنبال میکنید.
موفق و پیروز باشید.

چند سال که در رابطه با مسایل اجتماعی مطالعات هرچند مختصر دارم و به این نتیجه رسیده ام در بسیاری از موارد حقوق زنان نادیده گرفته میشه .
در واقع سعی میکنم در اینجا مسایلی رو به خودم و انهایی که از وبلاگ بازدید میکنند یادآوری کنم.
سرافراز باشید

میترا دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:50

سلام.خوب مثل اینکه در مقابل یک روانشناس قرار گرفته ایم! جواب 1-در هنگام شب قبل از خواب اندیشه وگفتگوهای درونی من به حداکثرش می رسه.
2-غم واندوه برای ازدست رفته ها
3-سکون .فکر کردن به خدا .فکرکردن به عزیزانی که هستند وچشم به راه وچشم امیدشون به منه و دوستانی که بامن مهربانند وکارهای ناتمام!

من روانشناس نیستم فقط علاقه مندم به مسایل اجتماعی و روانشناسی.همین طور هم که زیر نوشته ذکر کردم این متن قسمتی از کتاب زنان نگران هست.مطالعه کتاب رو به شما پیشنهاد میکنم.
سرافراز باشید

لیلیوم شنبه 6 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 22:19 http://leelium.blogfa.com

تا وقتی که دغدغه آینده داشته باشیم نگرانی هم هست، اصلا بدون نگرانی روز ما زن ها شب میشه؟

دغدغه آینده مختص به زن ها نیست، امروزه همه (زن-مرد؛پیر-جوان) برای آینده نگرانی دارن ولی اضطراب باعث میشه به خوبی نتونیم برای زندگیمون برنامه ریزی کنیم پس تا اونجایی که میشه باید ذهنمون رو از افکار منفی خالی کنیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد