هوای حوا

هوای حوا

"دنیا زشتی کم ندارد، زشتی های دنیا بیش تر می شد، اگر آدمی بر آن ها دیده بسته بود ."
هوای حوا

هوای حوا

"دنیا زشتی کم ندارد، زشتی های دنیا بیش تر می شد، اگر آدمی بر آن ها دیده بسته بود ."

زنی عاشق در شب زنده داری پاریسی


چیزی مسخره

در دوستی ماست

از من می خواهی که

جامه ی کریستین دیور بر تن کنم

و خود را به عطر شاهزاده ی موناکو

عطرآگین سازم

و دایره المعارف بریتانیا را

حفظ کنم

و به موسیقی یوهانس برامس

گوش فرا دهم

به شرط اینکه

همانند مادربزرگم بیندیشم!

 

از من می خواهی که پژوهشگری چون

مادام کوری باشم٬

چون مادونا

و رقاصه ای دیوانه در شب سال نو

چونان لوکریس بورگیا

هم بدین شرط

که حجابم را همچون عمه ام حفظ کنم

و زنی عارف باشم همچون رابعه عدویه...؟!

اما فراموش کردی که به من بگویی

چگونه...

 

غاده السمان

نظرات 5 + ارسال نظر
تلار یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:12 http://man1zan.blogsky.com/

اینکه توی هوم پیج وبلاگت هربار فقط یک پست دیده میشه دلیلت چیه؟ ممکنه بعضی خواننده ها از خوندن مطالب قشنگ قبلی محروم بشن ناخواسته

سپاس از توجه شما.
راستش فکر میکنم زیاد بودن پست ها باعث میشه تمرکز خواننده روی مطالب کمتر بشه.
سرافراز باشید

تلار یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:10 http://man1zan.blogsky.com/

خودم باشم....

به خود آ...

لیلای واحه یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 00:01 http://oasis313.blogfa.com

سلام
ممنون، لطف دارید.
اصولاً مجموع عقاید یک فرد، نمی‌تونه خالی از اشکال باشه. منتها باید دید این مجموع، رو به کدام سو داره.
بابت معرفی کتاب هم تشکر می‌کنم. اگه گیر بیارم، حتماً می‌خونم.

سلام
سپاس از شما برای حضور و بیان نکات ارزشمند.
بله،مهم اینه که همه عقاید گفته و شنیده بشه و بعد مورد نقد قرار بگیره.
انوقت میشه از بین اونها کامل ترین نظر رو انتخاب و یا از مجموع عقاید یک نظزیه کامل بدون اشکالات بیان نمود.(نقاط مثبت هر نظریه برجسته و نقاط منفی حذف بشه).
شاد باشی.
----------------------------------------------------------------
نیمه دیگر: نابرابری حقوقی زنان در بوته نقد
نویسندگان:نوال سعداوی , هبه رئوف عزت وعباس محمدی اصل
ناشر:ناقد
سال انتشار:۱۳۸۲

میترا شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 16:47 http://mtazarm.com

نمیدونم ما زنها کی میتونیم به یه وحدت عملی برسیم

برای موفقیت در هر کاری نیاز به تلاش گروهی و اتحاد هست.(تلاشی بدون منیت و با همکاری همه)
این "درد" مشترک هرگز جدا جدا درمان نمیشود.

لیلای واحه پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:29 http://oasis313.blogfa.com

عالی بود!
واقعاً کاش می‌شد این رو به جامعه‌ی مردها فهموند که نمیشه در یک زن همه‌ی اینها رو با هم جمع کرد.
در خصوص زن و حقوق او زیاد نوشتم و اکثرش در آرشیو موضوعی، بخش معرفی کتاب هست. به خصوص این یکی که قرابت زیادی با این متن شما داره:
http://www.oasis313.blogfa.com/post/151
ممنون بابت اشتراک این نوشته‌های زیبا.

تغییر فرهنگ چند صد ساله نیاز به زمان و پشتکار داره. امروزه با بالا رفتن میزان آگاهی جامعه وضعیت کمی بهتر شده که باید با تلاش تک تکمون این راه رو هموارتر کنیم.
این "درد" مشترک هرگز جدا جدا درمان نمیشود.
.............................
متنی که گفته بودید رو خوندم. بسیار تلاش شما در جهت روشنگری و آگاهی دادن قابل تقدیره.
خانم نوال سعداوی دیدگاه های بسیار خوبی دارن و دردمندانه به طرح مسائل و معضلات زن مسلمان عرب می پردازند ولی در برخی جاها شاید کمی زیاده روی کردن و تمام نظرات ایشون قابل قبول نیست. در کتاب "نیمه دیگر: نابرابری حقوقی زنان در بوته نقد" تفکرات ایشان مورد نقد قرار گرفته که خوندن این کتاب رو به شما توصیه میکنم.
سرافراز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد